3. Eszköz: Információáramlási és Kommunikáció-menedzsment Protokoll
Eszköz típusa: protokoll
Célcsoport: döntéshozók, minisztériumok
Eszköz előnye: támogatja a tervezésben résztvevő felek hálózatmenedzsmentjét és lefedi a teljes HRH tervezési folyamatot (lásd a 4. Munkacsoport folyamatábrát)
Kérjük, gondolja végig, hogyan történik az információk áramlása a HRH tervezés során a különböző szereplők között. Vegye figyelembe a következő instrukciókat, amelyek az intézkedések sikerességét hivatottak támogatni.
Description: Kérjük, azonosítsa be a munkaerő tervezés folyamatában érdekelt összes szervezetet. Melyek azok a szereplők, akik a munkaerő tervezésben az érdekcsoportok hálózatának tagjaiként felsorolhatók? (Használja az 5. eszközzel együtt.)
1. MI?: Az információáramlás és a kommunikációmenedzsment megfelelő figyelmet kell, hogy kapjon (A3). Az egészségügyi munkaerő tervezés során a megfelelő információáramlás és kommunikációmenedzsment jelentőségének, csakúgy mint a kritikus pontok felismerése elengedhetetlen. Az eszköz folyamatos használatával sikeresen kialakíthatjuk a megfelelő információáramlást, erősíthetjük a közreműködő felek elköteleződését és hatékony csapatmunkát alakíthatunk ki.
2. KI https://ed-oesterreichische.at/cialis/?: Ideális esetben A Tervező Bizottság (A5) kommunikációs szakértő tagjának kell ezt a folyamatot koordinálnia. Ezért ki kell jelölni egy személyt, aki a kommunikációmenedzsmentért (így elsősorban az átláthatóságért, fenntarthatóságért, frissítésekért és az egészségügyi munkaerőtervezés területén bekövetkező változások lekövetéséért) lesz felelős.
3. HOGYAN?: A kommunikációs menedzser feladatai és részletes kötelezettségei:
• A tudás megosztását és a téma iránti figyelem növelését célzó kommunikációs-disszeminációs stratégia kialakítása. A stratégia rendszeres értékelésére és felülvizsgálatára szintén szükség van annak érdekében, hogy korrekt és vonzó módon kerülhessenek nyilvánosságra a tervezés tényadatai, elemzései illetve az eredmények magyarázatai. A folyamat során célsoportnak megfelelően azonosítani kell a kommunikációs és disszeminációs csatornákat (hírlevél, online platformok, publikációk, jelentések, tudományos kéziratok, köremailek, konferenciák, workshopok, szakpolitikai viták, stb.).
● A kommunikációs folyamatok támogatása, monitorozása, irányítása és menedzsmentje: az információk rendszeres frissítése, az érdekcsoportok tájékoztatása, beleértve a hálózatépítés támogatását és az újabb szereplők felkutatását.
● Olyan partnerségi kapcsolatok kidolgozása, hatékonyabb működtetése, megerősítése, értékelése és menedzselése, amely magasabb szintű együttműködéseket és szabadabb információáramlást tesz lehetővé.
● Koordinációs utak létesítése az információáramlás biztosítására: az információáramlás irányainak feltérképezése (hogyan kapcsolódnak a terület fő szereplői egymáshoz), kívánatos az érdekelt felek köréről szóló elemzés, valamint a tervezésben részt vevő kijelölt testületek listájának összeírása. Például minisztérium/döntéshozó → HRH Tervező Bizottság → Közreműködő felek
● Koordinációs mechanizmusok kidolgozása: Az érdekelt felek bevonására vonatkozó stratégia létrehozása
Belső események: a HRH Tervező Bizottság találkozóinak megszervezése
Külső események: a közreműködő felek konzultációinak, nemzeti szintű éves találkozóinak megszervezése, valamint workshopok előkészítése, különös tekintettel a nemzetközi, illetve a más szektorokból jövő szakértőkkel való kapcsolattartásra irányuló programokra.